کارآفرینی با چشمان بسته!
همه شنیدیم که درصد موفقیت کسب و کار های نوپا روزانه داره کم و کمتر میشه.
اما تا حالا به این فکر کردین که چرا؟
هر روز به تعداد افرادی که دارن تلاش میکنن کسب و کار خودشون رو راه اندازی کنند اضافه میشه و اتفاقی که تو حوزه کسب و کار خیلی رواج داره توهم فهم بازار و مشتری است.
با تبلیغات خیلی زیاد این روز ها که همه رو به سمت کارآفرینی و استارت آپ دعوت میکنه جای تعجب نداره اگه ببینیم همه تیپ افراد اعم از صاحبین کسب و کار های سنتی و افراد کم تجربه به این حوزه پا میذارن و طبق معمول هم با تبلیغاتی شانتاژ شدن که این کارو آسون تر از چیزی که هست نشون میده و با به رخ کشیدن چند مورد استثنای موجود این حس رو القا میکنه که راه اندازی یک کسب و کار نوین کاری هست که همه از پسش بر میان.
توی مدتی که توی این حوزه فعال هستم خیلی از افراد و بعضا همکاران و مشتریان خودم را دیدم که سرمایه و انرژی خیلی زیادی رو توی این حوزه وارد میکنند بدون اینکه آگاهی کافی از ماهیت کاری که میکنند داشته باشند و صرفا با یک ایده وسوسه شدن تا استیو جابز بعدی باشن و تحول رو تو صنعتشون ایجاد کنند!
برای راه اندازی کسب و کار جدید شما نیاز به یک مدل کسب و کار جدید دارید!
خیلی از مدیران سنتی کسب و کار ها جدیدا و مخصوصا با شرایط موجود به فکر ورود به این حوزه کردند و با این استدلال که سابقه مدیریت کسب و کار خودشان را داشته اند بدون ترس سرمایه گذاری های هنگفتی انجام میدهند که نهایتا جز ضرر چیزی نصیبشان نمی شود البته ناگفته نماند برخی هم با مطالعه و آگاهی وارد این حوزه میشوند و نهایتا منجر به تحول و مهم تر از آن تبدیل به یک الگو بی نظیر برای تازه واردان این صنعت می شوند.
- چهارشنبه ۲۴ دی ۹۹