سایت های شاهان

چگونه از چشمان خود در برابر کامپیوتر مراقبت کنیم؟

تا حالا شده بعد از مدتی کار با کامپیوتر چشم هاتون قرمز بشن؟ یا اینکه سردرد سراغتون بیاد؟ این‌ها نشونه نامهربونی با چشم‌ها هست و اگه نشونه‌های آشنایی برای شما هستن، بهتره که در این پست با ما همراه باشین تا جلوی مشکلات بزرگی رو بگیریم.

چشم یکی از مهم‌ترین اعضای بدن انسان هست؛ یک لحظه چشم‌هاتون رو ببندین تا به این حرف ایمان بیارین. مثل تمام نعمت‌های دیگه که داریم، قدردان قدرت بینایی هم نیستیم مگر زمانی که مشکلی برای چشم‌ها پیش بیان. اگه مشکلی برای چشم‌هاتون به وجود اومده از وخیم‌تر شدن اوضاع جلوگیری کنین و اگه هنوز چشم‌های تیزی دارین، از مشکلات احتمالی پیشگیری کنین. بعد از اینکه چشم‌هاتون ضعیف شدن، دیگه راه برگشتی وجود نداره پس از همین الان به فکرشون باشین!

تو دنیای مدرن امروزی، استفاده از نمایشگرها در همه جا مشاهده میشه؛ وسایلی که همیشه در حال سر و کله زدن باهاشون هستیم و زمان زیادی از روز رو در حال نگاه کردن به اون‌ها هستیم. همین باعث میشه نسبت به گذشته چشمان ما در معرض نورهای مضر بیشتری قرار بگیرن، و آسیب‌پذیری بالاتری داشته باشن. خبر خوب اینه که میشه با یک سری تدابیر که سخت هم نیستند به طور کامل جلوی این ضررها رو گرفت!

 

تنظیم فاصله از صفحه‌نمایش

 

آیا به این دقت کردین که چرا ضرر صفحه‌نمایش کامپیوتر خیلی بیشتر از ضرر تلویزیون هست؟ به خاطر اینه که فاصله کامپیوتر خیلی خیلی کمتر از فاصله تلویزیون هست. سعی کنین که حداقل به اندازه یک متر با صفحه‌نمایش فاصله داشته باشین. یک راه ساده برای بررسی این‌که فاصله درستی دارین یا خیر اینه که ببینین دستتون بهش میرسه یا نه! به همین سادگی، نباید دستتون به صفحه نمایش برسه.

 

تنظیم نور صفحه‌نمایش

 

نور صفحه‌نمایش باید «تنظیم» بشه. منظور از تنظیم، همیشه کم کردن نور نیست. جوری نور رو تنظیم کنین که هماهنگ با نور محیط باشه؛ به طوری که وقتی به صفحه‌نمایش نگاه می‌کنین احساس راحتی کنین.

تقریبا تمام صفحه‌نمایش ها برای کم کردن نور صفحه، فرکانس و PWM رو دست‌کاری می‌کنن. نیازی نیست ما بدونیم این اصطلاحات تخصصی چی هستن اما بگذارین براتون توضیح بدم. لامپی که اتاق رو روشن می‌کنه در دقیقه به تعداد بسیار زیادی روشن و خاموش میشه ولی به دلیل سرعت بالا ما متوجه این موضوع نمیشیم. همین موضوع برای صفحه‌نمایش ها هم صادق هست، و برای کم کردن نور تعداد و مدت زمان این خاموش و روشن شدنه تغییر می‌کنه.

این تغییر هنگام کم کردن نور باعث آسیب رسوندن به چشمان ما میشه. از این روش استفاده میشه چون قیمت پایین‌تری دارن و مصرف انرژی کمتری هم دارن. اما برای این موضوع میشه از نرم افزار Iris استفاده کرد. این نرم افزار نور رو روی ۱۰۰٪ قرار میده و خودش به صورت نرم افزاری میزان نور سفیدی که قراره بیاد رو کاهش میده. با این کار دیگه چشم‌ها آسیبی نمی‌بینن. این برنامه رایگان نیست، ولی با دعوت کردن از دوستاتون می‌تونین ازش برای مدت زمان زیادی استفاده کنین.

 

خرید عینک کامپیوتر از اپتیک پاسارگاد

Designed By Powered by Bayan